fredag 27 februari 2015

Tömkörning kan bli vår pryl

Juppe såg helt slut ut när jag hämtade i hagen. Trodde jag skulle få bära honom in till stallet.

Pyssel, pyssel, hårboll på hårboll. Det är väl kämpigt att fixa ny frisyr.

Vi tömkörde på banan ett tag, Juppe gillar det hela helt klart. Vi fräste fram över bommar och mellan pallar. Inga problem att styra och stanna.

Men så kände jag hur jag liksom, aaaaaaa, är jag inte ganska trött jag med, gäsp? Och med en gång så började Juppe undra, backa?

Backa med för att inte göra ett nystan av Juppe och tömmar. Kopplade loss honom och häpp på med tyglar istället.

Vi övade på att han ska knalla på lydigt när jag går ungefär i maghöjd på honom och håller bara ena handen i tygeln ovanför hans rygg. Det har han tyckt är lite läbbigt eller konstigt, nu gick det finemang.

Morötter och applåder!

Och i morgon får fisgrisen slappa, då ska jag bli longerad i Stockholm av två shoppinggalna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar