måndag 2 februari 2015

Beach 2015



Juppe är redo. Han ska helt enkelt inte gå ned mer i vikt nu. Lösningen: proppa i Juppe så mycket hö han kan få in i munnen både före och efter ridturer.

Ikväll hade vi tur. Jag plockade in Juppe och han såg ut så här. Hjärtat smälte. Jag skrapade bort ispansar och bröt bort istappar i pälsen. Naw. Inte ska pålle behöva jobba när det är så här ute? Juppe blickade med chokladmjuka ögon på mig.

Och så hoppar Annica in i stallet. "Ni kan haka på ute på ridbanan om ni vill".

Svårt att banga då. Och häpp. Lite bättre galoppfattningar minsann. Två duktiga tjejer fick jag rida med.

Tog en himla tid att vara i stallet i dag. Juppe stressar inte när han mumsar hö, och det är ju bra det.





Hur har det gått med mina julkilon då? Öhum. De är i tryggt förvar, eller vad man ska säga. Ska jobba på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar