fredag 26 september 2014

Packat och klart

Vinden viner och piskar utanför fönstret, regndroppar slaskar mot rutan. Och inne i stallet står Juppe och myspyser.

Känns bra.

Hoppas bara innerligt att dagen i morgon bjuder på sol, som utlovat. Det blir en lång och kämpig dag om vädret busar runt med oss.

Juppe är putsad, liksom alla prylar. Allt är packat i bilen, höpåsar står redo i transporten. Allt är under kontroll. So far. :-)

Annica ska vara domarsekreterare i morgon, så lasset ska gå halv sju mot Björsbo. Juppe fick sova utan extra pyjamas, tänker att jag nog hinner putsa på honom innan det är dags att tävla.

Ooooiiiii. Tur att jag får hänka på rutinerat folk.

Juppe är i alla fall cool. Longerade honom i kväll, hann att ångra mig. Jag glömde spöet. Vår gamla griniga longerkänsla hann att infinna sig. Sedan stramade jag upp mig och tänkte: hellre kort och bra än segt och träligt. Så så blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar