tisdag 16 september 2014

Nu har vi bränt ur alla cylindrar

Eller är det förgasaren som man brände ur på gamla hederliga bilar? Köra jättejättefort på låg växel, växla över till alla växlar och poff - så hade man en pigg och fin bil igen. Allt sot och skrot var bortbränt.

Det gjorde jag med Juppe idag.

Med hjälp av nytt ridsällskap, Embla o Co.




Först en tur i skogen. Sedan en stubbåker som dessert. :-)))))

"Min häst är ganska snabb", sa matte.

^ ^, sa Juppe.

Jädrar i min låda. Det var länge sedan jag red så snabbt. Juppe tyckte det var skitkul, han gav JÄRNET.

"Din häst är också snabb", sa Emblas matte efteråt.

Japp, japp, sa Juppe.

Och så här såg fingrisen ut när jag hämtade honom i dag. Hm, han har lyckats äta upp sig igen. Eller också är sanningen att jag inte lyckats ta mig till stallet tillräckligt ofta.



















Och Juppe får aldrig hälsa på stallets katter. Den fina vita lade sig precis så inte grimskaftet räckte för en nos mot nos. Men mysigt sällskap fick vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar