fredag 24 januari 2014

Uppför backe nerför backe





Ja, ja, ja, jättefint gammalt sönderfallet torp i skogen, sa Juppe. Nu har vi gjort det du vill, nu SPRINGER VI.

Och det var ändå efter en timme i skogen. He, he.

Skönt med kompisar med spring i benen. Juppe och jag var på lysande fredagshumör. Hoppa upp från bänken från det håll jag ville gick däremot inte, men tygeln fick jag för det mesta ha för mig själv. Så fick Juppe bära sitt huvud själv.

Juppe galopperade som en tok i galoppbacken bakom torpet. Jag kunde inte hjälpa det, jag bara började tokskratta. Han såg så rolig ut med öronen som små strutar riktade framåt och under mig hade jag en kropp som bara ville visa vad han kunde.

På den nu ganska hala grusvägen försökte han smygöka i tölten på det mest roliga vis. Vi körde klätterbacken två gånger i rask takt också. Juppe nästan hoppade jämfota när det var dags att klättra igen. Ha, ha, ha!

Sånt får man energi av, så nu har Juppesnuppe ett nytvättat och nyinoljat träns. :-)

Glömde, jag köpte en begagnad Stübben neporengjord för 230 spänn på fejjan. Den ser helt ny ut. Juppe har trampat och visat lite missnöje när jag spänt gjorden, har en fransk gjord med resår.
Den nya är stum och ganska bred. Han verkade trivas bra med den, det är kanske bra att varva lite olika sorter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar