torsdag 30 januari 2014

Ridskoletygel - behövdes inte ikväll



Ikväll använde vi nya ridskoletygeln för första gången. Oups. Jag köpte den korta varianten från Hestbolaget utan att riktigt tänka mig för. Den kanske är tänkt till en ponny egentligen. Ingen katastrof, jag får ha den på ridbanan, i skogen där Juppe vill sträcka på halsen emellanåt är den för kort.

Ikväll behövdes det ingen tygel alls heller. Juppe och jag var på strålande humör. Jag testade att tynga i ena stigbygeln och luta mig lite åt det hållet jag ville, Juppe svarade kvickt med att svänga dit jag ville.

Godis och applåder - vad annars?

Vi grejade till och med att tölta i en åtta med hjälp av vikthjälper. Helt förstummad. Ju gladare jag blev desto mer samarbetsvillig blev Juppe. :-)

En fin halvtimme på ridbanan med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina tyglar! Är lite avundsjuk där ;) jag kanske med skulle behöva såna ^^ då tygeln bara blir längre och längre när jag rider på flugis ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att låna! Hänger vid Juppes träns. Ovanligt korta första gången man använder dom, tror Elisabet har någon variant också. Rackarns, Hestbolaget hade en längre variant. Tänk om jag hade tänkt lite. :-)
      Väldigt bra grepp, och superskönt med färgglada stoppar måste jag säga.

      Radera