lördag 18 januari 2014

Gloppeti, gloppeti - jihaaaaa!

Minus sju. Sol. Gnistrande snö. Jädrar vad vi galopperade längs vårt favoritdike idag. Juppe var mycket piggelin och ville liksom bestämma att vi skulle galoppera NU, nähä? NU då!

Det som är jätteskönt är att han lyssnar, även om det är spruttigt så går det att prata med grabben.

Vi fräste iväg som en jumbojet på väg att starta. Ehehehehehe, vi hade jättekul. Tvingade grabben att gå med lång tygel och skritta emellanåt och några vändor tog vi en kort bit tölt på vägen.

Sedan var det räcerfart som gällde igen. Nu kan Juppe gå på tygel i skritt. I galopp? Uj, uj, uj. Vi får nöja oss med att ha kul än så länge tror jag. Tror vi ser ut som oversize tax i galoppen om jag ska vara ärlig.

Och en trivsam avskrittningspromenad, Juppe tittade intresserat på mig när jag blev andfådd av att kliva fram i snön.

Han var dyngsur av svett.

I hagen blev det mys med grabbarna. När de väl gett upp hoppet om att få mat eftersom jag var i hagen så återgick de till vardagslivet igen. Argeisli inspirerade med att rulla sig i snön:











 Juppe är så söt när han rullar sig och gnuggar sig i snön.
Han sträcker ut överläppen så han ser ut som en tapir.












 Aaaaaah! Ser skönt ut tycker Argeisli och tar en runda till.







Blir det mat nu då?

2 kommentarer:

  1. Fina bilder o kul med en annan islandshäst blogg!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och vilken härlig blogg du har, du är modig som vågar skriva om din viktkamp!

      Radera