onsdag 8 januari 2014

Nähäpp, vänster galopp gick inte

Jag känner mig som Juppe ser ut. Ni fattar säkert. Tror han känner likadant.

Träningsvärk. Haka som faller ned. Noll hjärnkapacitet. Jo, och så regnar det såklart. Varför inte?

Jag och Juppe fick fint sällskap av Ofsi och Co på ridbanan. Vad kan det ha blivit, 40 minuter kanske?

Juppe var glädjande nog mer känslig för mina skänklar, tyckte inte alls att jag behövde banka på som jag brukar göra. Mycket energi gick åt till att sno åt mig tyglarna och få lermonstret att bära sitt eget huvud.

När vi skulle fatta vänster galopp gick det helt enkelt inte. Vi fick finfin hjälp av Sara att förbereda galoppen. Juppe och jag töltade på en liten volt, galoppen får hjälp när han börjar rolla och mitt i volten med sikte på en raksträcka gäller det att fatta galoppen. Då är Juppes huvud ställt lite till vänster också.

Vi var för trötta. Eller, jag var för trött. Men vi ska testa igen i morgon. Så skönt att få hjälp. Hur gör alla andra som inte har någon att fråga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar