fredag 3 november 2017

Mentalhygien och en bra start på dagen


Stilla frid och ro i stallet, bättre start på dagen går ju inte att få tycker jag. Juppe smaskar tacksamt hö inomhus, uteliggare som han är.

Dagens plan var:


Och den höll vi fast vid. Jag kommer inte ens ihåg senaste jag använde boots på Juppe. De här är lätta, 155 gram vardera.

Varför? Inte för att få fantastiska rörelser eller hjälp med takten i tölten, för den har vi redan. Här var tanken att bootsen skulle hjälpa Juppe att ta i, så att han till slut ska glömma bort den där dumma bogen som varit trasig.

Det gick både bra och dåligt. Jag måste ha med mig spö helt enkelt, så att jag kan peta till där bak. Till slut var Juppe med mig någorlunda. Efter en halvtimme gav vi upp, då var vi nöjda båda två.

Efter borstningen klev Juppe med höga kliv ut ur stallet (nä, jag hade förstås tagit av bootsen, men Juppe mindes nog känslan).




Lite horsies i solen och så skuttade Juppe iväg till kompisarna i nedre hagen. Så lyxigt att grabbarna bor i en trerummare.




Och strax ska jag skutta iväg till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det är ett underbart ställe att vara hyresgäst på. Stora, stora hagar till hästarna och ett urmysigt stall att pyssla i. Och belyst ovalbana och ridbana. Ridhus vore ju skönt vintertid, men att hästarna har det så himla fint uppväger allt.

      Radera