lördag 20 april 2019

Glad regnbågsfärgad påsk!


Vi önskar en god och glad påsk! Mulpussar på er!

Vad passar bättre då än att lägga en regnbågsfärgad grimma i påskägget?

Perfekt, sa Juppe. För allas lika värde, så ska det vara. Alla får vara med i flocken.

Jag brukar inte göra reklam, men nu gör jag det. Här hittade jag grimman, tror världen behöver lite mer regnbågsfärger.


Nya snygga och blänkande dojor fick han också, min HBTQ-certifierade springare.

Fasen vad torrt det är ute, Juppe har sprickor i sina hovar. Det har han aldrig haft förr.

Vi tog en cykeltur för att fira nya skor.


Juppe blev lite sur när vi skulle fota grimman, han tyckte inte att han fick titta färdigt på en väldigt röd och fin sopbil.

Tjejen som körde var snabb som attan, så det var faktiskt inte så lätt att hinna med i svängarna.

Vrroooom, så var hon borta.


Det är fascinerande att titta på när Juppe blir varmskodd.

Fatta vilken passform det blir på pjucksen, något i mig protesterar när jag ser rödglödgat järn i närheten av min älskade häst. Men en Juppe bryr sig inte nämnvärt.

Det som är mest underligt är tydligen röken som blir av det smälta hornet.

Längtar faktiskt till dess jag får skriva nästa inlägg, så skön känsla.

Vi var o kikade på konst på Strömsholms slott i går, mannenvännen och jag. Där hänger det hästar i naturlig storlek på väggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar