torsdag 18 april 2019

Men livet är väl ganska gött ändå?


Jo, vi vet alla att det vore fint om det kom lite regn. Det är snustorrt.

Men vilka ljuvliga kvällar!

Alla njuter.
Baldur II ger inte upp försöken att förföra mig, han ställer sig och tittar sammetsögt på mig när jag ska hämta Juppe i hagen.


Bluäääääk, vad är det som luktar så illa? säger Juppe demonstrativt.

Kan det vara FJÄSK i luften?


För att hålla mig alert bjuder han på sådana här poser.

Phu. Ser ut som itusågade hästen.

Duktiga var vi på ridbanan i går kväll i alla fall. Vi tömkörde för första gången på evigheters evighet och var lite frågande och fumliga båda två.

Det är så kul med tömkörning. Juppe packar ihop sig som värsta lusitanon, han ser ut att vara redo för en levad.

Det ska vi vänta lite med - tycker jag.


Juppe klappade mig på axeln och försvann i drömmar:


Hjältehästen spände sina stålhårda bakben, magmusklerna av titan hjälpte till att saaaakta och majestätiskt lyfta det maffiga frampartiet till en stolt levad.

Nä? sa jag.
Snälla?


Fnittra, fnittra.

När vi kör markarbete löst, utan snören och skit så föreslår ofta Juppe en massa olika tricks.
Någonstans begriper jag att det är bra om jag så att säga kan beställa rätt grej och få det, å andra sidan är det himla roligt att Juppe tycker markarbete är roligt och bjuder på lite show.

Vem vill ha en lobotomerad häst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar