lördag 19 januari 2019

Lördagar och långritt - omstart för allas huvuden



En dag i veckan är det så himla skönt att kunna ta en långritt.

Med lite snö på backen blir det ju värsta workouten dessutom.

Johanna, Baldur, Juppe och jag har liksom hittat en liten rutin i vår lördagsritt.


Näej. Det gick inte att ta ett bästisfoto den här lördagen heller.


Baldur: Varför ska Juppes mule alltid vara närmast kameran?


Eheheheheheh . . . hehehe.


Solon: Ho, hooooo, kan det kanske behövas en sagohäst till?


Vad sägs om en liten tur?


Juppe: Bäst att en Juppe verkligen kollar att allt godis är slut.


Baldur: Men gud så fräckt!

Ah. En bra dag igen alltså.

I går nästlade jag och Juppe oss in helt omärkligt på tonåringarnas lektion.

Vi fick vara med och leka röda lyktan på ovalen. Ständigt denna Juppe, tur att en noggrann häst får vara med och stoppa mulen i allt och se till att alla regler följs.

I onsdags däremot var vi inte med på lektionen för jag höll inte på att ta mig hem i snöovädret och i torsdags umgicks jag med yngsta dottern. Lyxvecka för juppesnuppen alltså.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt mef snälla stallkamrater som vill med ut på tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mysigt och lyxigt att det finns inte! Jag har sådan tur.

      Radera