måndag 17 september 2018

Lektion var precis vad min kropp behövde


Oj så konstigt det känns och oj så skönt det är att ha jobbat sin sista dag på Mittmedia och VLT.

Skönt på så sätt att det ju ändå blev en anspänning med avtackning och fina presenter från kolleger och en himla massa känslor.

Ingen kan säga annat än att jag jobbade in i kaklet, två helger på raken och kväll. Bombhot i Södertälje sista kvällen. Jo, jo.


Jag har varit som en sladdrig övermogen tomat i dag. 

Så himla skönt att jag fick rida igen en missad lektion, jag hade inga hjärnceller över till att tänka ut något bra för mig och Juppe.

Jag fick cykla baklänges med cykelhjulen och mjuka upp hela kroppen. Det behövdes.

Tydligen hade jag överaktiva axlar, ha, ha. De viftade nog glatt efter helgpasset framför datorn.

Puh.

Nu har jag semester i TVÅ månader.

Det tror jag faktiskt blir jättebra, både för mig och nya jobbet. Nu ska jag avveckla det som faktiskt har varit min jobbidentitet sedan jag var 18 år.

Och få skriva lite eget i lugn och ro.

Ah.

Om Juppe tror att han ska få mysa in hösten har han fel. Nej, nej. Jag klurar faktiskt på att anmäla oss till en tävling. Är så pepp på att träna så det finns inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar