fredag 28 september 2018

Ridning av sur häst i blåst och regn = 😄

Ser du bara en fyrkant i rubriken? Det ska vara en 😄.


I går kväll i värsta jädra regnvädret så körde Jessica och jag en kompislektion för instruktören Annica.

Annica börjar förresten bli riktigt lättregisserad bakom kameran nu.

Ååååå, lite trögt att ta sig till stallet. Mörkt var det också. Hutter.

Juppe var studsig och grinig. Och blöt.

När jag masserade honom halvtorr med hans rentvättade frottéhanddukar fräste han bara att äntligen börjar servicenivån närma sig den förväntade.

Den här veckan har jag ridit tisdag, onsdag och torsdag. Hm. Jag som lovat att köra markarbete varannan dag. Fast tisdagen blev ett snällpass.


Igår då?

Moahahahahahaha.

Vi fick finfina tips för uppvärmning (få mjuka och smidiga hästar som har bakbenen med sig) som går att utföra på en liten framridningsyta.

Sedan öste vi!

Ha, ha, ha.

Juppe och Ess bjöd på tuffig tölt och helt fantastisk galopp båda två.

När Juppe nöjt frustade mitt under tölten för att han var så jädra nöjd med livet och sig själv kunde jag inte låta bli att börja gapskratta. Tur han är vad vid det. Han kör på.
Ibland tokskrattar matte, hon är sån. Ja, ja.

Jag skrattar för att jag har en häst som går att rida, som känns stark, som är sådär sur och självmedveten som bara en Juppe kan vara - och charmig också förstås.

Nu får jag bara se till att vi inte blir övermodiga.
Ska jag vara ärlig tror jag inte att jag kör Juppe så hårt att det är någon fara, men det är bra att tänka på.

Har frågat bästa vilda Matilda om hon tycker att vi ska köra på uterittslektion i dag för säkerhets skull. Eller om vi ska byta dag.

Vi får se. Skönt att ha snälla och kunniga att bolla med, som vet Juppes skadehistorik och vet hur jag är som matte och ryttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar