lördag 11 oktober 2014

Vi blev guidade runt en kanonrunda!

Här kan du se hur rundan gick (eller nja, den här gången klarade inte appen att hålla reda på oss tydligen). Det blev i alla fall 1 timme och 40 minuter i härligt blek höstsol. Genom en skog som var underbart vacker.

Vajna och company utmanade sina rädslor för att gå på backig och ojämn skogsstig, ibland gick piloten.

Rosa tog täten.

Ett härligt gäng. Juppe blev svettigare och svettigare för varje steg i skogen. När det blev grusväg var han grinig helt enkelt och ville inte tölta när jag ville. Den här gången blev jag arg. Jag tror det var bra. Jag är så himla trött på att han kör med mig och slänger in trav när han  tycker det passar.

Efter lite bråk fick jag bestämma.

Som kompensation fick han beta sista biten hem och fick en fullständig hovskäggskamning också. Det gillar gossen.

Sedan gjorde vi hästyoga inför en fascinerad publik i gossarnas hage. Patti ser alltid lite ledsen ut när Juppe blir överöst av beröm och godisar. Ser ut att undra - när är det min tur?

De andra tittar mer rundögt på oss.

Nu accepterar Juppe att jag håller i ett ben och att han böjer in nosen under magen, ett första steg mot en bugning tänker jag. Hoppas jag har rätt.






 Nu räcker det att jag pekar på bakbenet så gör Juppe yoga.
Han gör det också gärna om jag sticker in handen mellan bakbenen och lockar med godis förstås.


Juppe föreslår ofta en yogastund. Knäppgök. Gottegris.

Showen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar