torsdag 3 juli 2014

Juppe har fin bjudning

Kaisa knogar på med Juppe. I går fick han ju vila, men i dag står ett pass på schemat.

Bjudningen är bra, Juppe knogar på lika glatt bort från stallet som hem. Han jobbar på på ridbanan också. Men:

- Jag vill få honom, vad ska jag säga. Lite mer elektrisk? Förstår du vad jag menar då?

Mjuohäh.

- Han tar ju skänkeln, men reaktionen är inte så jättesnabb. Det ska den vara.

Mjohoåäh, det beror nog på mig också. Att jag rider så.

- Mmm, det får vi se på måndag. Eller tisdag. Då ska du få rida. Kanske att du får rida en av mina först. Vi får se.

Gulp.

2 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen. Att reaktionen kommer lite på efterkälken...

    SV: Ja, det är min bestämda åsikt att träns och sadel måste matcha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss. Det är klart att pållarna ska ha matchande kläder. Och dessvärre tror jag mest det där med reaktionen beror på mig. Fick en flashback från en kurs med Anton Pall Nielsson, Toni kallad. Det är som att du inte vill att hästen ska reagera, sa han. Och det var inte så grinigt som det låter när jag skriver det här. Bara ett stillsamt konstaterande.

      Radera