måndag 3 september 2018

Svettig lydig kompis

Nåja. Både Juppe och jag var väldigt tillmötesgående i dag.

Lite sådär skämsiga.


Visst har Juppe varit svinaktigt jobbig, men jag har nog min del i det också.

Som vanligt.


Juppe verkar också ha grubblat på det hele och kommit fram till samma sak.

Juppe hade en miljon flugor i ögonen när jag kom och hämtade honom i hagen.

Han var svettig från start, han har ju kommit ganska långt i tillverkningen av en ny och fin vinterkostym.

Stackars.

Vi tog en svängom på ridbanan. Nej, inte blev det perfekt, men det blev trevligt.

Det får minsann duga ibland.




Älskade Juppen ser för rolig ut nu när han äter halm ur lösdriften och glufsar i sig allt han kommer åt med manisk frenesi.

Han ser ut som om han svalt en badboll.


Det ordnar sig det med.

Jag servar med proteinpellets och skämmer bort med betning. Nä, jag är väl inte speciellt långsint när det kommer till kritan.

Klart en Juppe är värd vartenda strå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar