måndag 4 april 2016

Juppe var sig inte riktigt lik

Det är så lätt så lätt att börja noja när man har en kompis som har varit sjuk länge.

Juppe åt inte speciellt mycket hö i stallet, han stod och liksom "vaktade" sin kropp. Jag fick borsta överallt, men något kändes mysko.

Tyckte halsmusklerna var spända igen, och så tyckte jag att hoven där han tappat skon var lite varm.

Tempade min kompis, 37,5 grader. Det är normalt.

Jag som åkt till stallet för att mäta min kompis hov, tänkte köpa en joggingsko till honom.

Det här är väl inte den sista tappskon han får, och jag tycker det är så himla jobbigt att ringa runt till hovisar som man inte är kund hos och be om besök för en ynka tappsko. Juppes hovis är i Indien och lär ut sitt yrke i ett projekt där. Kommer hem om en vecka sisådär.

Tänker att med en joggingsko så kan man ändå gå på promenader.

Har du erfarenhet av joggingskor?


Juppes bakhov är 10,5 centimeter tvärs över.


Och 12 centimeter räknat från lilla gropen till tån.


Ska be stallägaren att kika lite extra på Juppe i morgon.

Jag tyckte han såg deppig ut, och så var han så kelig. Ville bli kramad runt huvudet (hans favorit).

Phu, phu, phu. Ska skärpa till mig och ha is i magen tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar