tisdag 13 mars 2018

Juppes skägg är ståtliga 15 centimeter - drygt


Det är ju ingen tävling, sa Bäjeby-Magnus naivt när jag bad om hjälp med att hålla Juppe när jag skulle mäta hans underbara skägg.

Bah. Det är klart att det är en tävling!


Inga problem att mäta drygt 15 centimeter så här en bit in i pälsfällartider. Det är min stilige Juppe det.


Ja, ni ser. Kniper det så kan en hävda 16 centimeter. Men vi ska inte vara knussliga.

Hur långt och ståtligt skägg har din häst?

Och vad tycker du om skäggiga hästar?

Ni har säkert gissat att jag är tämligen förtjust i Juppes vinterkostym. Rödhåriga skäggiga killar, det är grejer det. Med skägg inbegrips hovskägg såklart, det är nog nästan bäst av allt.

2 kommentarer:

  1. Min kille har inget skägg �� tucker det beror lite på ras... ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, isisar är ju härligt håriga. Men ALLA hästar är fina. :-)

      Radera