lördag 22 mars 2014

En soft lyxvecka för Juppe


Juppes hårdaste jobb den här veckan - att bli masserad av Janne.

Det är roligt att se människor som har uppenbar hand med djur. Juppe sänkte huvudet, stretchade tapirläppen, slöt ögonen till hälften och njöööööt.

Jag är eller var rätt skeptisk till massage. Stort djur, någon som petar lite, vad gör det för nytta? Ungefär så.

Men jag tror att massagen är mer än massage. Nu låter jag flummig, men det jag menar är nog helt enkelt avslappningen den ger. Det och att man också får ett kvitto på hur kompisens kropp mår. Om det finns spända muskler eller om det är något ställe som ömmar.

Janne tyckte att Juppe var helt okej. Kanske lite stel i överlinjen, men det ordnar sig när vi lär oss att jobba i bättre form.

Japp. Så här blir vardagen när matte är förkyld och inte orkar träna.

Idag gjorde vi i alla fall ett litet pass på ridbanan, det kändes helt okej. Juppe var glad och avspänd. Vi slutade med yoga. Juppe trädde elegant bakbenet genom tygeln och satt fast.

Lite lättare panik och klotrunda ögon. Jag stod och stirrade lite fånigt och blev livrädd att Juppe skulle göra illa sig i munnen. Så kom jag på att jag hade godisar i fickan, jag sträckte fram en mot Juppe - han slutade dansa runt och höll upp bakbenet för att få godiset (inte mer panikerande än så). Jag knäppte snabbt loss tygeln och kompisen var fri.

Phu.

Gjorde en yogaomgång till, Juppe var skeptisk. Ska jag sitta fast igen?

Nu gick det bra. Tror jag får beställa massage av mig istället. Herregud så klumpig jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar