söndag 16 februari 2014

Ställa vänster, ställa höger, helt ställd



Sötmule och jag stretar på och stretar på med det här med form och ställa och böja och in med bog och ut med bog och koll på rumpan och allt vad det är.

Idag fick vi lektion. Bra, bra.

Just nu känns det lite träligt för oss båda tror jag. Juppe försöker envist övertyga mig om det nog är bäst att han har koll på tygeln, och jag tycker tvärtom att det är jag som ska bestämma över den.

Jag har jätteproblem med var mina armar och händer ska vara. När Juppe inte går undan för innerskänkeln utan genar mer och mer över volten vill jag vara där och dra i yttertygeln. Som om det skulle hjälpa.

Men det är bara att nöta och nöta. Nu har vi vilat från voltarbete ett par dagar, och fått en riktig duvning idag. Då kan vi göra något helt annat i morrn. :-)

Fick lift till Börjes i Bro och Karlssons på samma ställe. Det blev nya skor, ett ridspö, nyponpulver som alla pratar om och ett till fleecefodrat regntäcke till Juppe och hans kompisar att tugga på.

En bra dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar