söndag 22 december 2013

Blåsväder + hästyoga



Uff. Riktigt ruskigt blåsigt idag. Jag och Flugas medryttare Carolin blev mindre och mindre hurtiga för varje vindby som ruskade fram över stallet.

Vi krympte dagens tur från enmilaren runt Näs till vanliga turen längs ån. Tur det. Juppe tyckte det var spännande att det blåste, och när vinden tog tag i mig blev han fundersam. Vill hon något?

Det blev tölt, en galopp och en trivsam tur.

Eftersom jag hade tråkigt igår och funderade lite på det där med Juppes uttråkning så hamnade jag bland lite youtubefilmer och andra inlägg som visade hästyoga. Det måste vi prova, tänkte jag idag.

Utanför stallet bad jag alltså inte Juppe kyssa stigbygeln som vanligt, utan stoppade in handen mellan hans bakben. I rena förvåningen lyfte han bakbenet och tog godiset under magen. Precis som övningen ska utföras.

När vi skulle göra om proceduren blev det lite mer knöligt, men det ordnar sig nog med tiden. Juppe är beredd att jobba för sina godisar.






Och i morgon är lunchkön i killarnas hage utökad med en häst. Då kommer stallägarens Fylkir tillbaks, Flugas son. Det var Juppes bästis i somras, ska bli kul att se om det fortfarande är så och så hoppas jag att alla hästar är fina och hela efter ihopsläppet.

Lunchkö söndag:




Självklart står Ofsi först. Kön arrangerades om efter var jag stod i hagen eftersom Ofsi är mycket kameraintresserad. Här kontrollerade han till exempel att jag ställde in allt rätt när jag tog en bild av Argeisli:




Dags att införa en ny term inom fotografering, muldopp. Alltså inte mikrofondopp utan muldopp. Har det numera på de flesta av mina bilder. Men det gör inget, Ofsi är så vänligt intresserad att det är omöjligt att bli irriterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar