fredag 27 december 2013

Blå pilatesboll - helt okkidokki

Nä, krafterna rann bort i samma takt som regnet strilade ned i dag också.

Jag högg med min blå pilatesboll upp till stallet helt enkelt. Frågade stallägaren om det var okej att ha den i ridhuset, det var det.

Juppe och jag värmde upp med lilla bollen, han glömde nästan bort mig. Han tycker det är roligt att trixa, det syns.

Då var det dags att plocka fram boll modell större. Juppe tittade intresserat. Jag lade bollen en bit från mig och pekade på den (vi har kommit på att det är enklast att peka och titta - då fattar båda vad vi vill).

Juppe klurade ett litet tag, sedan gick han fram och rörde bollen med mulen. Godis och applåder.

Nästa gång satte han hoven på bollen och jag tänkte faktiskt, oh me oh my, hur ska det här sluta? Men det slutade bra. Juppe blev mest intresserad av hur hans ben gled över den stora bollen, när bollen liksom fastnade mot hans andra ben var det också lite kul.

Vi nöjde oss med en liten bolltrillarstund, bäst att sluta när det är som roligast. Juppe var nöjd, det syntes :-)

Nu ska jag göra en packlista både för mig och hästibästi, första helgen i januari ska vi på kurs. :-)))))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar