torsdag 24 december 2020

Cool grimma till islandshäst från Tjalda

 


Du, sa Juppe.
Det är kuligt och snällt att du beställde julgrimma åt mig från Tyskland.
Den är asfin. Men.


Det är bara en liten ynka pynka grej.


Det kanske är bäst att du sätter dig ner, sa Juppe.

Eller tar ett stadigt tag i min man.


Den är för liten.

Grimman är för liten.

Ge den till lilltösen Titania istället.


Supersnygg, verkligen.

Tack och allt det där. Men du vet, julen handlar inte om att handla klappar till varandra.

Vi fick ju en fin svängom längs åkerkanten. Det räcker för mig.


God jul!

Men fasen Juppe, sa jag.
Jag ville ju ge dig en snygg grimma. Och när det fanns en storlek för ett "nätt" huvud så tog jag det. Jag tycker inte att du har speciellt grovt huvud. 
Men det var feltänkt.


Ska vi vara ärliga så har jag ju grimmor, sa Juppe.

Varför förvandlas du alltid till en hästjesus varje år? sa jag.

Fast det är ju fint. Titania får grimman och så kanske jag beställer en ny helt enkelt.

God jul världens bästaste Juppe!

Har du träffat din pålle på julafton?
Har aftonen varit god?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar