lördag 19 december 2020

Juppe: Vi hula hular bort vintern istället

 

Nu vet jag hur vi gör! sa Juppe.

Vi skiter helt enkelt i det där med snö och vinter. Vi går direkt till vår och sommar istället.

Jag kan släppa vinterpälsen nu.

Va? sa jag (börjar bli rätt tjatig på det sättet).

Här har vi alltså lösningen.

Vi ska dansa hula hula.

En fin gammal tradition för att hjälpa döda över till andra sidan.

Väck med dig vinter som aldrig kom.

Mä . . . sa jag (tjatig igen).

Sluta gnälla nu och rulla runt lite på rumpan och vifta med händerna, du som har sådana.

Jag ska vifta med svansen.

Får vi ingen snö så kan vintern dö.

Hula hula hula hej du lilla sommargrej.

Här hittar du tidigare försök att locka fram snö:

Juppe Jontare: Vi ska dansa fram snön!

Juppe: Jag har djup novemberdepp i december

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar