lördag 29 februari 2020

När tränaren säger . . .

"Du rider din häst väldigt mycket",

så menar hen att du bankar fram din häst för varje steg. Som glada trumvirvlar vispar skänklarna mot en häst som för länge sedan blivit skänkeldöv.

Vad tror ni? Klarar vi att skriva det här tillsammans?
Jo, jag har fått höra kommentaren här ovanför och så klart har tränaren en mycket, mycket stor poäng.
Jag ska låta Juppe bara få vara när han gör det jag bett om.

Nu tänkte jag att vi ska öva oss i humor på sociala medier. 
Det blir spännande. Går det ens? 
Joooo, det är klart det går.

Bidra med din bästa kommentar så lovar jag att teckna en illustration och lägga till din kommentar här. Oj, oj, oj, oj. Det är många år sedan jag tecknade, så det kan bli hur som helst som ni ser.

Vill du så lägger du till en liten berättelse om när du fick kommentaren. 
Bidra med ditt namn eller helt anonymt. 

Det går bra att skriva en kommentar här på bloggen eller på Juppes facebooksida, sök på Jupiter från Ådalen så hittar du oss. Klart vi blir glada om du gillar sidan också och följer oss.

4 kommentarer:

  1. Inte jättehästrelaterat men: "Anna du har en annan termoneutral zon än oss andra". Sagt av en kollega när jag som vanligt ville vädra i sammanträdesrummet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Relaterar. Jag har nog också en annan termoneutral zon. :-) Underbart.

      Radera
  2. Svar
    1. Fantastiskt! Och inte så dumt ju. :-) Måste verkligen försöka göra en teckning på det där med tuttar, fick en kommentar på fejan också där en kvinna skulle "styra med tuttarna".

      Radera