torsdag 4 juni 2015

Sötfölchock!

Tänk. Vinden la sig faktiskt framåt kvällen. Jag och Juppe hade gäsptävling på ovalen. Juppe vann, men jag gäspade för mycket för att plåta.

Blir så glad när jag hämtar honom. En styck synnerligen pigg och glad pålle ger järnet i hagen för att möta upp i grinden (akta kotan).






En bra start helt enkelt på en trevlig kväll.


Juppe: vad du tjatar.


Nu ska vi se. Hm.


Du, luktar det lakritsgodis ur din högra ficka?

Klart grabben fick godis. Speciellt när han gjorde halt när jag gjorde halt. Tycker han blir mer och slafsig när vi är ute och går av tristess. Tänker att halter gör att bakdelen kommer med också.

En annan brud som fick smaka lakritsgodis var Tinna. Vilket sällskap hon hade med sig . . . 


 Klok mor. Jag fick godkänt efter sisådär 2 godisar. 


 Vilken mjölmulad liten skönhet.


 Försiktig, men väldigt nyfiken.




 Och det jag trodde var en liten stjärn är nog bara en präktig virvel ser jag på bilderna.
Så klara ögon, som en skogstjärn.




 Bebisar av alla sorter framkallar samma reaktion . . .
Präktig ål på ryggen också på fölis som inte fått ett namn ännu, en vecka efter ankomsten.


 Självmedveten. Titta på mig, titta vad jag kan!


 Näej. Herr Bäjeby tittar inte kärleksfullt på fölet. Han tittar på någon annan.


 Frid och fröjd.
I morgon ska Tinna träffa hingsten Bangsi.
Ett önskemål från Wilma-Louise, som fått bestämma hingst i år.


 Ett MÖRKT ställe, nope. Maaaaaammaaaaaaa!


Allt ordnar sig, som sagt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar