torsdag 30 maj 2013

Riktigt bra skritt

Dags att göra lite läxa idag. Jag har pluggat på ridvägar, inte för att så mycket verkar fastna - men lite.

Borstade leran av grisen och körde igång på ridbanan (idag gick det bra att hämta).

Yes, det gick riktigt bra att driva på med sätet i skritt och fortfarande vara avslappnad. Juppe var cool från start så det blev frust och bra humör från start. Långa steg och spänst och fint.

Vi vände halvt igenom, och jag kände att han verkligen lyssnade på mig. Det gick bra! Halter gick sådär, halvhalter bättre.

Vi körde på lite med volter och vändningar, och så kände jag hur jag flöt iväg och glömde bort vad jag gjorde. Då blev det vingligt och ostadigt och jädrigt otydligt för Juppe. Han blev riktigt grinig faktiskt. Förstår det.

Så jag tänkte - hellre en kort stund på ridbanan som är bra, än en längre som slutar i traggel och ledsamheter. Och det var ju inte så dumt att få gosa i stallet heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar