lördag 7 september 2019

Naf citronella-tag: hjälper inte mot flygfän


När Juppe flyttade till sommarhagen kostade jag på honom (okej, mig också) ett paket med NAF:s citronella-tag.

Det är små silikonpluttar fyllda med citronellaolja.
Sur citron = flugorna flyr tänkte jag.

De flesta butiker verkar ta 189 kronor paret.

Äh.

Det är alltid kul att prova något nytt mot flygfän varje säsong.
Det här var ett riktigt bottennapp.
Pluttarna som jag fäste i Juppes grimma när vi var ute och promenerade bland flugor och mygg i skogen luktar mest en blandning av babypuder och citrondiskmedel.

Icke en fluga blev förskräckt.


Ändå var jag riktigt noga i början av sommaren: tog av pluttarna efter varje promenad eller ridtur och lade tillbaks dem i sin lilla plastpåse för att de skulle hålla längre.

Bah.

Det blir inte några nya citronella-pluttar.

Har du testat?
Håller du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar