söndag 24 februari 2019

Jaha, gympasko-promenad i dag

Juppe hade dragit av sig en baksko i dag. Men vad gör det när man har en gympasko i reserv.

Sällis av Viggo o Co fick vi också på en promenad vid hand. Så skönt, så vårigt.

Så . . . jobbigt.


Viggo föste bort Juppe när det var dags för sedvanlig fotografering.

Hämnden kom omedelbart:


Viggo ser ut som om han lånat Svenne Hedlunds peruk!

Ha, haaaaaa!


Näej Juppe. Skärp dig.

Och Svenne Hudlund är ju jättebra faktiskt. 


Med klassisk 70-talsfrisyr!


Blä, blä, blä, blä, Svääännnne Hedlund.


Du. Godnatt. Gå och ät lite halm, eller ta en tupplur.

Förresten så är det en 60-talsfrisyr.


Allt ska jag behöva hjälpa till med, fräste Juppe.


Så. Mildögd Juppe framför 70-talsfärgad himmel. Med snygg ek och raffig traktor i bakgrunden.


Men det där var ju inte så dumt, sa jag. Tack!

Just det, sa Juppe.

Syns i morron.

Jag är alldeles för trött för att skriva inlägg om varmskoning som jag lovat göra, det får bli en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Såg du mitt svar på din kommentar om fodret? Skönt med promenad och vårkänslor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, förlåt! Jag läste och tänkte, men så svarade jag tydligen inte. Superskönt med prommis.

      Radera