lördag 26 september 2015

En Juppe med ledsna ögon











Jag tycker Juppe hade så ledsna ögon i dag när jag kom till stallet. Hela han slokade på något vis.

Skönt att det är lördag och gott om tid för Juppegos. Han fick massor av hö och så tvättade jag hans ansikte med vatten, och tvättade av hovarna också. Tycker hovarna ser så läbbiga ut när de trampar runt i boxen.

Juppe släpar ju ena bakbenet efter sig och allt blir till en härlig mix i boxen.

En omgång med gummipiggmojängen som ska ge skön massage och en omgång borstning blev det också.

Till slut började Juppe se lite piggare ut. Usch. Jag är ju Juppes sociala liv just nu. Inte mycket till socialt liv. Får åka till stallet två gånger i morrn.

Nu får det bli tisdag snart.

Och så ska jag ta mig samman och skriva om Patrik Kittels clinic. Den var suveränt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar