söndag 27 september 2015

Dubbelgull med tandborstning

Underbart att se en krävande och lite lätt störig Juppe i morse.


Ge mig mat nu eller dö.
Mycket hellre den attityden och minen än den ledsna. Han åt som han inte fått mat på tre dagar.
Det har han.
Vi tog lite fotvård i dag igen, för att ha lite att göra. Tvättelitvätt och pillepill.
Och så hopp in i buren igen. Eller lite lagom hopp.


Jag vill att Juppe ska tycka att det ändå är rätt okej att vara i boxen igen, så varje gång han går in ligger lite av hans älskade mineraler där i krubban.


Jag fick inga!
Öh, jo. Du har bara ätit upp dom. Det gick fort.

Och på eftermiddagen fick sjuklingen besök igen.
Det är lika bra att säga som det är.
Ja, jag borstar Juppes tänder ibland. Inte så ofta, men ibland.
Jag köpte en protesborste på apoteket (de är lite större och kraftigare) och köpte barntandkräm som är mild och god.


Juppe tyckte inte det var så himla kul att borsta tänderna.
Men jag upptäckte att han hade tandsten på den där lilla singeltanden som ser ut som en minibete.
Det ska jag pilla på i morrn.

Beröm gillar han däremot grabben.
Tror inte det spelar någon roll vad det är, han har behov av att få höra att han är duktig och han har definitivt behov av godiset som är belöningen.
Då blir det frust och glada ögon även om tandborstning inte är någon favorit.

I morrn är det måndag. Halleluja.
Då är det nämligen tisdag dagen efter det.
Då slipper Juppe skenan. Och jag ska slå in min grabb i paket alldeles själv.
Och jag får ringa till kliniken och fråga vad jag fick för råd för Juppes tillfrisknande.
Var det okej att hoppa ut i sjukhage då?
Och var det nu vi fick börja gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar