söndag 13 april 2014

Och ploff ner i trav

Juppe kör med mig. Så är det bara. Jag ska inte sitta där i sadeln och tro att jag kan bestämma saker som tempo och gångart.

Suck.

Men, nu börjar jag bli så förbaskad att det är lättare att säga ifrån. Ännu lättare blir det när ridfröken spänner sina skarpa ögon i oss. I morse fick vi nämligen en lektion tillsammans med Fluga o Co också.

Lektioner is the shit.

När jag verkligen, verkligen, verkligen koncentrerade mig och fick fatt på Juppe när vi töltade på en volt och sedan fortsatte på fyrkantspåret - då gick det fint. Tills jag inte orkade koncentrera mig längre, ploff ner i trav.

Jämn och stadig kontakt, ska sitta och mumla det på jobbet för mig själv som ett mantra.

Nästa gång ska jag rida Fluga och Caroline hoppa upp på Juppe, det blir kul! Tror också att någon kommer att bli snopen. :-)

5 kommentarer:

  1. Det finns dem som säger att det inte är jobbigt att rida, man sitter ju bara där...Dem har ingen aning vilken koncentrationskrävande sport detta är :-) Jag är ofta helt slut efter att ha ridit, speciellt den röde!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jösses, efter en lektion är det inte bara Juppe som går och tuggar. Det gör jag med. Jag är så himla nyfiken på din röda, fina häst, hoppas jag får se honom IRL någon gång!

      Radera
  2. Det vore kul, kanske går att styra upp i sommar??Ta med Juppe och kom och rid med oss!!
    Kan du passa på att titta in till helenashemoträdgård-helena, hon bor bar 5 minuter ifrån oss, eller så rider vi dit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad kul det skulle vara! Jag ska bara utmana en riktigt fånig rädsla först, och boka lektion för det med. Tycker det är otroligt läbbigt att köra med släp ...

      Radera
  3. Ok, jag har varit där också, man får jobba med den mentala biten. Du är välkommen när du kommit över det!

    SvaraRadera