lördag 4 april 2020

Juppe: Låt bli mina skira vårgardiner!


Jag kammar snällt Juppe med kattkam eftersom han alltid är våröm i håren.

Just nu är vi i stadiet av skira skyar av långa hår med lite ull under.
Lite grand sådär som bebisar kan se ut när de börjar få hår.
Eller för all del, den skara äldre tunnhåriga män som envist håller fast vid sina strån och vägrar klippa kort.


Sluta stirra på mina mamelucker. Det är mina mamelucker, sa Juppe grinigt.

Det måste bli varmt? lirkade jag.


Baldur, dina strån syns ju ännu bättre eftersom de är så mörka.
Eller förlåt, vårgardiner menar jag.


Sluta stirra på mina vårgardiner, sa Baldur. Det är mina gardiner.

Det blev en himla trivsam vårpromenad på sisådär 1,5 timme och sex kilometer.

Sol på multippar och vårvind i gardinvåderna.


Juppes värsta vårstiss är på väg att gå över nu.

Det är skönt det.


En sista godis i hagen och så skutt iväg då.

Juppe tyckte att Baldur kunde dela med sig av Johannas morotsslantar.


Baldur tyckte att Juppe luktar skit.


Juppe sa att det luktar underligt. 

Undrar vad DET är?


Och var det något som lät nyss?

Något ynkligt pipigt?

Spelar ingen roll för nu ska jag dricka vatten, sa han sedan.



Gissa vem som också skulle dricka vatten? ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar