söndag 17 mars 2019

Ursäkta glest bloggande: här är en rapport



Jag börjar bakifrån, alltså närmast i tid.

I går åkte jag ut till Juppe på eftermiddagen och gjorde lite hjärngympa. Vi börjar få mer och mer kläm på det där med spansk skritt eller pantherwalk. Juppe sprattlar på fint med frambenen och kan ta små steg framåt nu.

Nästa steg är att ta stora kliv framåt och lyfta frambenen.

Därefter - skutt upp på Juppes rygg och där måste jag nog ha hjälp av någon från backen till att börja med som visar Juppe med targeten att han ska lyfta fötterna.

I fredags blev det en välbehövlig ritt i dagsljus med trivsamt sällskap.

Onsdag betyder lektion och på tisdagen var det en happening!



Juppe ser kanske inte överlycklig ut på bilden - men han var fantastisk!

Jag är så stolt över honom. Vår VD Peter gjorde sitt bästa på hästryggen, men ramlade liksom fram när det var dags för trav.

Juppe tvärnitade. OK! Han vill att jag ska stanna.

Efter en liten stund på ridbanan gick vi till ovalen. Jag och Juppe skuttade runt lite först, testade att bränna av en galopp och det kändes fint. Juppe var lugn som en filbunke.

Peter hoppade upp igen och fick faktiskt till några små galoppskutt med hjälp av Baldur II som draglok.

Jag blev så glad över att Juppe verkligen lyssnade in att det satt en nybörjare på ryggen och att han var rädd om honom. Hjärtat svämmar över.

Och förlåt för att bloggandet sker så glest. Det finns liksom inte ork till bloggande just nu och jag har bestämt att bloggen ska vara något roligt, inte ett måste.

Hade lite roligt åt en stallkompis som knäckt koden. Hon frågade hur det är och jag sa som det var. Hon sa: ja, jag tänkte väl det. När du inte bloggar då är du inte på topp.

Lite kul.

I dag ska jag klappa på yngsta nykläckta barnbarnet och så hoppas jag att det blir en liten ridtur på Juppesnuppen ikväll.

2 kommentarer:

  1. Wow! Så duktig! Ska leta upp dig på Insta så jag kan följa er där med ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 Ja, där syns vi lite oftare jag och Juppe.

      Radera