måndag 25 maj 2015

Juppe jättehispig

Ibland undrar en vad det är som gör en Juppe dallrig och härlig i nerverna.

Ibland undrar en om Juppe blir härligt hispig och dallrig bara för att han har tråkigt.

Vi tog vanliga promenixen på grusvägen i dag. Eller, nja. Vi kom halvvägs. Halvvägs bjöd Juppe på balettpiruetter (AKTA KOTAN!) i varv på varv runt mig.

Det var ett troll eller något i närheten.

Suck.

Jag blev livrädd för att Juppe skulle göra sig illa, och rädd för att han skulle springa över mig. Han var nämligen jääääääättteeeerääääääddddd.

Sedan åt han lite. Sedna blev han jääääääääättteeeeräääääddd igen.

Vi tog ett varv på ovalen också, mest för att lugna mina nerver och för att få mitt nu griniga humör att lägga sig. Jag vill inte vara osams med Juppe när jag stoppar in honom i boxen.

Underhållning hade han i alla fall. Pyret i grannboxen skrek som en liten gris bara Juppe tittade på henne. Nu var det Juppes tur att se grinig ut.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar