söndag 28 juni 2020

Juppe testar: Hööks flughuva Comfort Fairfield



Mjaha ja, sa Juppe.

Ny modell. Det var några år sedan sist jag hade flughuva.

Japp, sa jag.

Det blir så när man använder flughuvan som en pryl att klia sig med, genom att lägga huvudet på något och rulla tyget mot ganaschen. När jag köpte en sådan där lite styvare vit flughuva så fixade du stora sår på dina kinder. 

Det var ju inte det som var meningen.


Mening och mening, sa Juppe.

Det känns inte så Juppiskt det här.
Fanns det ingen med lite bling? Guld? Tofsar? Enhörningshorn? Juppeutlösta elchockspilar för att pigga upp kompisarna?


Nä, sa jag lamt.

Det fanns grått. Men jag tycker ändå att det verkar vara ganska bra passform eftersom det finns kardborreband både vid nacken och vid ganaschen.

Vi får se, sa Juppe. Vi får se . . . 

Här kan du läsa om våra tidigare försök att jämna ut oddsen mot flygfän som vill äta upp min älskade Juppe:





Ja, ni fattar. Vi har testat mycket.
Just nu hittar jag inte inlägget från sommaren när Juppe luktade italiensk dressing av min egen hemmakokta insektsspray. Det funkade inte så mycket sämre än så mycket annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar