tisdag 22 maj 2018

Ljuvliga kvällar och allergimedicin


Ännu en ljuvlig kväll. Jag har sådan tur, både med häst och stallkompisar.

Juppe och jag fick sällis av Vinka och Baldur på en ljuvlig tur i skogen.

Nu tror jag att jag hittar den rundan själv.

Baldur vek av mot stallet lite tidigare, men Vinka och Juppe knogade på med gott humör.


Vi tittade både på mördar-hönor och minimördarshettisar också.


Sedan: det viktigaste av allt enligt Juppe.

Beta.


Där fick vi också trevligt sällskap av Frami o Co.


Jag tror inte det finns något så meditativt som att lyssna på en häst som tuggar i sig gräs.




Juppe fick sköta sig själv.
Men så märkte jag att han liksom betade längre och längre bort från mig, då var det nog bäst att hålla i snöret igen tänkte jag.




Vi körde på rätt bra ikväll med massor av tölt och en del galopper.

Nu har Juppe vant sig vid värmen och var rejält springsugen, det märktes.

Och jag blir så glad och tacksam varje gång jag tittar på minnena av Juppes skavanker och tänker att det är ett underverk att allt gick så bra. Att vi får ha det så här bra.

Just det. Allergimedicin ja.

Har sällan eller aldrig varit med om att bli så påverkad av pollen som nu. Det liksom svider i halsen och pirrar lite på läpparna. Ögonen är svullna.

Jag trodde att jag kunde skippa allergimedicin i år. Pyttsan.

I dag åt jag dubbel dos. Blir faktiskt lite skraj när allergin gör sig så kraftigt påmind.

4 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt med pollen! �� håller med om ljudet av betande hästar, så rogivande ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blä för pollen. Men äsch, det går ju att leva med. Ska sluta gnälla - lovar.

      Radera
  2. Kul med en ny läsare :) för närvarande har jag inte någon egen häst, men är på jakt efter en och hoppas kunna köpa en islandshäst till hösten. Du hittar ett inlägg om mig och de hästar jag tidigare här ridigt här: https://nouw.com/islycka/presentation-av-mig-33825020

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänka sig. Det finns en fantastiskt lovande snygging till salu där Juppe bor: http://www.xn--bjebygrd-0zap.se/gallery_58.html

      Radera