onsdag 16 maj 2018

Jag VILL INTE gå och lägga mig!


Alla spekulerar oroligt.

Får vi verkligen ha det så här skönt i mitten av maj?
Kommer den Lutherska hämnden sedan lagom till semestern och drabbar oss med en snittemperatur på tio grader och vertikalt regn?

Vi fuskade lite med Luther ikväll hela stallet. Vi njöt utan att tänka på konsekvenser.

Först lektion:


Trots att lektionen börjar först 19.30 dallrade ridbanan fortfarande av värme.

Ridfröken Annica tänkte såklart på det, hon anpassade lektionen efter vad hästarna orkade med i hettan. Och kanske lite efter oss.

Hela ridbanan var fylld av roliga stationer i en working equitation-bana.

Juppe och jag sa WOHOOOOOO.

Fasen vad kul det är att leka till häst. Ja, ja. Vara lite nyttig och kolla att halterna sitter och att pålle stannar jämt med alla ben, men LEKA. Wow. Roligt. Kuligt. Vill mer.


Skulle en Juppe låta sig hindras av lite hetta?
(Och pollen?)


Ha! En Juppe skrattar hetta i mulen!
(Och pollen).

Och kan se till att fumliga matten får i ett plasspjut i ett litet rör i en hink och lite annat. Nemas problemas.


En Juppe kan hålla reda på tant i fåniga ridtights i glansigt material som glider runt på ståtligt rund rygg hur lätt som helst.

Hade jag nyst hade hon åkt av.

Jag nös icke.


Tyst!
Mattraktorn kommer!
Ge mig en godis - men snabbt.


Tack och hej!
Syns när vi syns!

Fasen. På näst sista lektionen nästa vecka jobbar jag kväll. Buhu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar