måndag 14 maj 2018

Äntligen en dos juppesnupp




En skön, ledig dag kröntes med lektion med bästa kompisen. Nu har jag jobbat två helger i rad och lite kvällar och hej-och-hå.

Juppe har så fin skritt, ändå har jag så svårt att känna när han tar långa fina kliv. Det tar han ju nästan jämt.

Vi avslutade lektionen på ovalen, tänk att det som jag tyckte kändes som en fin galopp blev turbifierad när Baldur närmade sig. :-) DÅ blev galoppen fin. :-))))


Nu dröjer det inte så länge innan det är dags att flytta ut i sommarhagen, sa jag till Juppe.


Vidderna. Och gräset. Framförallt gräset, sa Juppe.


Mmmmm. Ljust dygnet runt. Äta dygnet runt.


Låt säga att jag väger drygt 400 kilo nu.


Gräs dygnet runt. Hm. Det torde bli . . . 


800 kilo Juppesnupp i slutet av sommaren.


Det blir fantastiskt.


Så här såg Vinka och matte ut när de laddade för lektionen.


Viggo och Hrimnir kompiskliade.


Jag kan också le! sa Viggo.




Juppe var redan på sommarlov.

Fingrisen.


Sommarlov? sa Viggo.

Fråga Juppe, sa jag.

2 kommentarer:

  1. Våra ska ut på bete nästa vecka ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så underbart med hästar som får gå på bete, önskar alla hästar det. Sedan blir det lite besvärligt det där med att rida och få sällskap och si och så, men det får en ta.

      Radera