söndag 14 juli 2019

Tips: Är dina stigläder jämna?


Bästa Matilda, hon kan hon.

Efter att ha ridit Juppe åt mig i min sadel (händer inte så ofta eftersom hon har en egen som hon gillar bättre) tittade hon mig i ögonen och frågade:

Är dina stigläder lika långa?

Öh. Sa jag. Vet inte. Jag får ta loss dem från stigbyglarna och mäta.
Inte var de jämna.


Så här kommer alltså vilda Matildas bästa rid-hack:

Byt sida på stiglädren efter en tids användning. Vare sig vi vill eller inte så har vi ofta högre tryck i ena stigbygeln.

På det här sättet blir stiglädren åtminstone lika långa och själv får man en påminnelse om det där med sin egen kropp och liksidigheten på den.

För ett år sedan startade Matilda ett eget företag för sin ridverksamhet.
Nu finns det en facebooksida också. Spana in den, där kommer det säkert kuligheter framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar