fredag 12 juli 2019

Sjuksköterskorna i valackflocken

Tänk vad man får reda på vad som händer i en flock när man bara stannar lite i hagen och glor.


Jag kunde inte förstå vad cheferna Frami och Fengur gjorde med den här kompisen.


Grabbarna visste helt tydligt vad de ville.
De samarbetade.

Men med vad?


Ja vad?

(Gör du underliga människa till exempel?)


Jag var tvungen att gå närmare för att kunna se.

DÅ såg jag ett litet sår på kompisens bakben.
Det var såret som Fengur och Frami turades om att slicka rent!

De är tydligen chefssjuksköterskor och tar ansvar för sina medarbetare.

Så fint och så speciellt.
Trodde inte hästar hjälpte varandra med sådana saker.
Där hade jag fel. 
Har ni sett liknande beteenden i en flock?

Jag berättade för pålles människa om såret, så nu har han ett litet plåster på benet.


 Japp! Där hade du fel.


Japp. Jättefel.



Närå. Den här kompisen var inte övertydlig i sitt statement.
Han viftade bort flugor med huvudskakning bara.

Phu. Började känna mig dum.



Med det önskar jag och Juppe trevlig helg.
Ta hand om varandra!

Och ja, jag ska blogga oftare.
Nu har jag faktiskt flera inlägg i huvudet och kameran som bara trycker på och vill ut.

2 kommentarer:

  1. Djur över lag är nog både smartare och mer avancerade än vad vi tror...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, så tror jag också. Det är dumt att underskatta djur.

      Radera