lördag 30 juni 2018

Skönt med sommarliv och sällis


Jag unnar verkligen Juppe ombytet att få gå i sommarhage, äta sig badbollsrund på gräs (nej, han har inte antydan till fettnacke och jag är inte rädd för hans hälsa på grund av fetman).

Däremot är det ju lite jävligare med logistiken runt hästarna.

Jag njuter. Jag är också så konstig så jag njuter av att själv lida lite, till exempel när man tältar och saknar bekvämligheter och sådär. Ni vet, bita ihop och bada iskallt. Då åker man hem och tänker att varmt vatten i väggen är en fantastisk sak.

Sommarlivet vid sommarbetet är lite samma grej. Vi står och fiffar hästar vid bilarna, släpar sadlar. Slåss med flugor.

Muttrar lite. Och samtidigt har det så himla bra. Sedan blir det skönt att stå i stallet någon gång i augusti igen, njuta av lyxen av rinnande vatten att tvätta bett i och varma sadelkammaren.

I dag fick vi sällis av både Baldur och Viggo. Vi gjorde turen så lång som det bara gick och snirklade både i skog och längs åkerkanter i gott och väl 1,5 timme. Så skönt!

2 kommentarer:

  1. Jag måste plocka hem London från sommarbetet för det är helt slut... �� tre veckor blev det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj! Usch så oroande och besvärlig denna torka är.

      Radera