söndag 10 januari 2016

Cirkusjuppe


Ah, det fläktar. Skönt, sa Juppe.

Han såg kanske lite pömsig ut min kompis när jag kom till stallet. Fick höra att han kört rodeoshow i hagen, alla gångarter i alla tempon visades upp samt stopp medelst slide på rumpan.

Ack ja.

Väljer att se det som ett sundhetstecken. Pratade med en stallkompis om att jag kanske borde våga longera honom för att ha koll. Vad det sedan skulle resultera i vet jag inte. Nåja. Får nog göra det.

Longera och fundera på om det inte är dags att promenera med grabben trots allt.

Jag blir på lika gott humör som Juppe av vädret. :-) Tog första skidturen i dag. Blev svettig som en råtta.


Och när min kompis pysslats med i stallet så är det hagtajm igen.
Juppe fuskar inte, han kör igång sitt yogaprogram, nu från båda hållen.
 När det är kompisar i närheten vågar jag inte ge honom godiset mellan bakbenen, utan han får godiset efter övningen istället.


 Gänget. Har märkt att Juppe flyttar sig för Kormakur (rakade grabben i bakgrunden).
Jag och Juppe brukar stå för underhållningen i hagen när Juppe är färdig i stallet.
Lite besvärligt bitvis. Jag blir lite skraj när de andra grabbarna blir för påflugna.


Patti leker isbjörn.


 Gnafs, pet. Äh, orkar inte bråka mer, sa Juppe.


Safir, chefen. Han stirrade längtansfyllt mot hållet där kvällshöet brukar komma från.
Är det inte dags snart? 


Patti.


Frami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar