onsdag 27 maj 2020

Vitt stöv - äääääntligen!

Två bästisar.
En har låtit dagens regn skölja genom pälsen.
Gullgrisen.


Den andra bästisen passade på att göra en närande lerinpackning.


Okej, okej, okej. Jag erkänner.
Jag ryktade så mycket att jag knappt orkade rida.


Mitt enda försvar är att vi njuter båda två.


Mmmmmmm.


Du. Kolla när jag ruskar manen då!
Kolla då!


Men du! Koooooollla här då!
Fluff. Alltihop.

Knäppgök, sa jag då.
Ärligt. 
Varför ska man stretcha hästar när de kan forma sig till korkskruvar när de själva vill och tycker att det passar?


Korkskruv . . . sa Juppe.

Men skärp dig nu då, sa jag. Jag vill ta en stilig bild på dig.
Låta kvällssolen spegla sig i din glansiga hårrem.

Säg något fint!


Mmmmmuuuuuuu.


(Fnitter, fnitter)


Gullegris fick vara ifred.
Han gör säkert en lerinpackning han med, men det gör inget.
Kvällen var fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar