måndag 25 november 2019

JAG VET! sa Juppe


Juppar äter inte vitaminer, sa Juppe dystert.

Två påsar hö skvalpade då runt i hans mage, så det var inte synd om honom.

Det dyra superspecial kosttillskottet kan ta död på en häst, tydligen.


Inte tjura, sa Juppe.

Vi har ju myst hela kvällen. Du har fått borsta min vackra kropp.


JAG HAR EN IDÉ! skrek pållen sedan.

Han fick de där klotrunda och glada ögonen igen.

Oh, my, tänkte jag. Ska jag skriva ett förnedrande blogginlägg igen?



VI SKA GÖRA EN JULKALENDER!

Vad får du allt från? sa jag.

Hur ska jag hitta på prylar att skriva om varje dag fram till jul?


Jag har tänkt ut det också. Är det en morotsgodisplutt du har i fickan?

Du gillar ju att kamma världens ståtligaste häst. Högst begripligt.

Du har ju ändå några års erfarenhet av att hålla en häst prydlig.

Dela med dig av tips! Det kan behövas! Här finns en hel del slaskiga typer.


Så säger man inte, sa jag lamt.

Fast pållerusk har ju rätt.

Det vore himla kul att göra en kalender ihop med min kompis.

Jag kan vara modell! sa Juppe.

Såklart, sa jag. Fast jag orkar nog inte bara skriva om din vackra kropp.
Jag får hitta på lite annat också, kanske tips om vad man kan använda hästprylar till.
Förutom till hästar då.

Och tips vill vi ha!
Det är ju för sjutton gubbar bara en knapp vecka bort till dess att kalenderna ska börja.

Bomba mig och Juppe med dina bästa life-hacks. Please.
Så lovar jag och Juppe att fila på ett inlägg om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar