söndag 19 maj 2019

Juppe testar: pälsvårdshandske



Fnissa ni bara. Ja, jag föll för frestelsen och köpte en sån där pälsvårdshandske som syns överallt nu. Fejan är bombad med dem och ja, jag är väl inte mer än en shoppinggalen människa.

I dag åkte mannenvännen och jag och tittade på Västerås kattklubbs internationella kattutställning.

Och där stod Sören, Sveriges mest klappade katt, och sålde sådana där handskar av dålig kvalitet.

Jag lät mig inte avskräckas.

130 spänn. Som hittat.

De funkar faktiskt riktigt bra! Den kommer inte att hålla för många borstningar, men nöjet kompenserar.

Bäst funkar de små mjuka piggarna (som snart kommer att åka av) i Juppes ansikte och på benen, där borstades de korta håren av i ett jehu.

Skitkvalitet.

Lurad? Nja, kanske. Men ändå helnöjd. Kan tänka mig köpa en till när den här dött.

2 kommentarer:

  1. Jag använder Magic brush och koskrapa. Funkar kanon och håller i em evighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag också. Men hur kul? Vill testa nytt (obs, ej shoppinggalen).

      Radera