söndag 7 april 2019

Värdiga sysselsättningar för ståtlig häst versus ovärdiga



Ta horsies med hängiven matte. Solklar värdig sysselsättning för ståtlig häst.



Mumsa på hö och lukta på äckligt kaffe, samt lyssna på människokonversation. 
Värdig sysselsättning för ståtlig häst.


Cykla med roligt flåsig matte.



Värdig sysselsättning, i alla fall för ståtlig häst.


Hoppa över fjompiga hinder utan någon på ryggen.

Ovärdigt.

Dessutom tråkigt. Rent ut sagt j-ligt trist.

Lustigt det där vad man kommer på till slut att båda gillar respektive inte gillar.

Vi ska cykla jag och Juppe, det är så det får bli.

I går ville han gå lite vilse också, men det får vi ta när det blir lite varmare.

Juppe föreslog en liten grusväg som försvann bort mot okänd skog, förbi ett hus. Jo, jo.

Jag är inte den som säger nej om jag har sköna skor på mig och kanske lite mumsigt i fickan till mig själv också, inte bara till Juppe. Och så är det ju kul om man upptäcker vägar där folk inte blir arga när vi traskar förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar