måndag 21 januari 2019

Wow: ivrig panter på försök två


Nu har ni kanske tröttnat på att höra hur smart Juppe är. Det tar jag ingen hänsyn till.
Juppe är en så smart häst!

Mannenvännen hittade en ganska lång bit rörisolering för billig peng på biltema.
Jag tejpade på några ränder i gladgult för att det mjuka röret ska synas bättre, grundfärgen är nämligen grå.

Förra gången jag försökte mig på att få Juppe att gå som en panter rullade han ihop benen som räkor och försökte dutta med mulen på vägpinnen som jag använde som någon slags target.

Efter tips bytte jag ut den hårda vägpinnen mot skumplastpinne. Det ska ju inte göra ont att göra rätt.

Gör rätt gör Juppe när han lyfter benet högt framåt och försöker träffa skumplastpinnen.

Målet är en slags kraftfull spansk skritt, eller panther walk som den också kallas på liberty-språk.

Kul hade vi i alla fall.

Jag avbröt faktiskt när Juppe blev lite väl ivrig. :-)

En kort och väldans bra kväll.

Jodå. Juppe var nöjd med sig själv ikväll också.

2 kommentarer: