torsdag 3 januari 2019

Juppe blev varmskodd för första gången!


Kom just på att jag ju borde ha filmat. Förstås.

Det såg spektakulärt ut när nya hovisen kom med en rödglödgad sko, lät den svalna lite grand och sedan satte den mot Juppes hov. Det bolmade och rykte värre än värst.

Juppe såg lite fundersam ut men ryckte på bogarna. Skitsamma. Nya hovisen sa att jag kan äta samtidigt som han jobbar. Bra hovis.


Nu blev det snösulor, fyra brodd bak och traktbrodd fram.

Vi testade dojorna med en gång på ridbanan. Jag har råkat ut för en allergisk reaktion och kände mig ballonghövdad och underlig. Det bidde skritt, men skönt att kunna skritta runt utan att det känns som att man sitter på bambi.

Tror det kändes tryggt för Juppe också.


Prydligt.


Du ÄR underlig, men bra på det där med godis och hösilage, sa Juppe.

En kan inte få allt. Fota hovar när du har resten av mig att tillgå.

Varför vi bytte hovis igen?

Det beror på mitt utvecklade katastroftänk. Jag vill ha en utbildad hovis. Om något händer.

2 kommentarer: